Nieuwsbrief december 2023

Beste lezers,

Het is weer tijd om samen terug te blikken op de afgelopen maanden en u op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen in onze dienstverlening. Het afgelopen half jaar is een bijzondere tijd geweest, met een reeks veranderingen die van invloed zijn op hoe we onze diensten aan u gaan leveren.

We zijn enthousiast om met u te delen dat na een zorgvuldige aanbestedingsprocedure, we een nieuwe aanbieder hebben geselecteerd voor onze diensten. Met ingang van 1 januari 2024 zullen we samenwerken met Connexxion Taxi Services om ervoor te zorgen dat we u het best mogelijke vervoer kunnen blijven bieden.

We willen graag benadrukken dat ondanks de veranderingen die de afgelopen tijd hebben plaatsgevonden er bepaalde aspecten van onze diensten onveranderd zullen blijven.

In het bijzonder delen we graag mee dat de vertrouwde onderaannemers Van Alebeek en De Meierij het vervoer op zich zullen blijven nemen. We begrijpen hoe belangrijk continuïteit en vertrouwen zijn en we zijn blij u deze geruststelling te kunnen bieden.

Wat verandert er voor u als reiziger

We begrijpen dat verandering soms uitdagingen met zich mee kan brengen, maar we zullen er alles aan doen om deze overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hieronder volgen de belangrijkste wijzigingen die u als reiziger zult merken.

Nieuwe pas Regiotaxi ‘s-Hertogenbosch

Als onderdeel van onze overgang naar een nieuw contract introduceren we een vernieuwde regiotaxipas. Het verschil met de oude pas is dat er vanaf nu geen pasfoto meer nodig is.

Waarom deze verandering?

Ons doel is om onze diensten eenvoudiger en gemakkelijker toegankelijk te maken voor u. Het verwijderen van de vereiste pasfoto maakt het aanvragen en ontvangen van de nieuwe regiotaxipas sneller en efficiënter. Dit betekent minder administratieve rompslomp voor u en voor ons.

Wat betekent dit voor u?

U ontvangt automatisch de nieuwe regiotaxipas zonder pasfoto. De nieuwe pas zal samen met een mailpack naar uw adres worden gestuurd. Het mailpack bevat alle informatie met betrekking tot de veranderingen in het contract en de nieuwe pas. U hoeft dus geen actie te ondernemen om de nieuwe pas te ontvangen. Vanaf 1 januari 2024 moet u overschakelen naar het nieuwe pasje en kunt u het oude pasje weggooien.

Nieuwe Automatische Incasso vereist

Met de komst van onze nieuwe contractaanbieder, is het noodzakelijk om een nieuwe automatische incasso in te vullen en in te dienen. Deze automatische incasso is essentieel om ervoor te zorgen dat uw betalingen correct worden verwerkt en dat u gebruik kunt maken van onze diensten.

Wat betekent dit voor u?

U ontvangt een nieuw automatische incassoformulier, dat u dient in te vullen en te ondertekenen. Het formulier zal samen met een mailpack naar uw adres worden gestuurd.

Indien u niet tijdig het nieuwe automatische incassoformulier terugstuurt, kunt u niet onder de nieuwe voorwaarden reizen. In dat geval dient u uw rit bij aanvang van uw reis met pin te betalen. We begrijpen dat verandering soms uitdagingen met zich mee kan brengen, maar we willen ervoor zorgen dat u op de hoogte bent van de mogelijke gevolgen van het niet tijdig invullen en versturen van het nieuwe automatische incassoformulier.

Van zones naar kilometers

Door het tarief per kilometer te berekenen, vertrouwen we er op u een eerlijkere en transparantere benadering van de kosten te bieden, waarbij u alleen betaalt voor de afstand die u daadwerkelijk aflegt. Hiervoor zullen we uitgaan van de kortste route.

Vanaf 1 januari zullen de Wmo pashouders standaard 2500 kilometer per kalenderjaar toegewezen krijgen.

Kilometerprijs per 1 januari 2024

Op het moment van het opstellen van deze nieuwsbrief zijn de tarieven helaas nog niet beschikbaar. Zodra deze beschikbaar zijn zullen we ze publiceren op onze website. We raden u aan regelmatig onze website te raadplegen om op de hoogte te blijven.

Nieuw logo, nieuwe huisstijl en vernieuwde website

De wereld om ons heen verandert voortdurend, en daarom vonden we het een goed idee om ons logo en huisstijl op te frissen.

Wat houdt deze verandering in?

Onze nieuwe huisstijl omvat een bijgewerkt logo, kleurenschema en visuele elementen die ons frisser en eigentijdser zullen maken.

Een nieuwe website

Onze gloednieuwe website is ontworpen met het oog op eenvoud en gebruiksvriendelijkheid. Hier vindt u gemakkelijk de informatie die u nodig heeft over onze diensten, tarieven, contactgegevens en meer. We hebben ook gezorgd voor een verbeterde toegankelijkheid, zodat iedereen gemakkelijk toegang heeft tot de benodigde informatie.

Feestdagen 2023

We willen u op de hoogte brengen van een belangrijke wijziging met betrekking tot het boeken van ritten tijdens de aanstaande feestdagen. We begrijpen dat de feestdagen een tijd zijn om samen te komen en te genieten van speciale momenten. Vanwege het huidige chauffeurstekort bij de taxibedrijven, moeten we echter enkele aanpassingen maken om ervoor te zorgen dat iedereen tijdens de feestdagen gebruik kan maken van de regiotaxi zonder problemen.

Ons doel is om te voorkomen dat de ritten vol zitten en dat niemand van onze diensten gebruik kan maken. Daarom vragen we uw medewerking en begrip bij de volgende aanpassingen:

Reserveren voor de Kerstdagen

Als u zeker wilt zijn van uw ritten tijdens de kerstdagen, raden we u aan zowel uw heen- als terugrit zo snel mogelijk te boeken, maar in ieder geval vóór 21 december om 16:00 uur. Na deze datum is het niet meer mogelijk om ritten te boeken voor eerste of tweede kerstdag. U kunt de rittijden van geboekte ritten nog tot en met 21 december om 16:00 uur aanpassen. Na deze tijd kunnen er geen wijzigingen meer worden doorgevoerd.

Reserveren voor Nieuwjaarsnacht

Voor ritten tijdens nieuwjaarsnacht moet uiterlijk 29 december worden gereserveerd. Houd er rekening mee dat de capaciteit die nacht beperkt is en dat vol ook echt vol is. We raden u daarom aan om uw rit voor nieuwjaarsnacht zo snel mogelijk te reserveren. We doen ons best om u op het door u gewenste tijdstip op te halen, maar vanwege de drukte op straat kunnen we dit helaas niet garanderen.

Voor u als Wmo-pashouder, zorgen we ervoor dat u tussen 00.45 en 02.00 uur wordt opgehaald. Houd er rekening mee dat het op 30 en 31 december niet mogelijk is om ritten te reserveren voor nieuwjaarsnacht. Voor ritten op nieuwjaarsdag (1 januari) met een vertrektijd vóór 9:00 uur ’s ochtends dient u ook uiterlijk op 29 december te reserveren.

We danken u voor uw begrip en medewerking bij deze aanpassingen. Deze maatregelen zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat we u tijdens de feestdagen de best mogelijke service kunnen bieden.

Graag willen wij u hierbij dan ook alvast fijne feestdagen toewensen en een prachtig 2024 vol gezondheid, geluk en mooie momenten. Bedankt voor uw vertrouwen in onze diensten, en we kijken ernaar uit om ook in het nieuwe jaar weer voor u klaar te mogen staan.

Menu